Monday 2 December 2013

KONVOKESYEN USM 2013


Buat Ayahanda dan Bonda yang dikasihi, yang memberikan didikan dan asuhan kepadaku, yang mencorakkan jiwa dan kehidupanku, untuk mencintai Islam dan ilmu agama-Mu.



Ya Allah! Moga sekelumit usahaku ini, mampu untuk dijadikan sebagai amal kebajikan, yang menjadi salah satu sebab perlindungan, rahmat, keampunan dan kasih-sayang-Mu buat mereka.



Buat isteri yang dicintai, ahli keluarga yang disayangi, yang sering memberikan sokongan serta dokongan di sisi, sehinggalah Engkau menyempurnakan usaha ini.


Ya Allah! Moga Engkau jadikan sokongan serta dokongan mereka terhadap usahaku ini, sebagai wasilah keampunan, rahmat, perlindungan dan kasih-sayang-Mu buat mereka.



Dan aku juga berdoa memohon kepada-Mu Ya Allah! Moga Engkau mengurniakan kebaikan untuk semua guru yang mengajar dan mendidikku, dan semua yang membantu dan menghulurkan pertolongan kepadaku.


Ya Allah! Moga Engkau mengampunkan segala dosa kami, menetapkan di atas agama-Mu hati-hati kami, memudahkan segala urusan kami, mengakhiri kehidupan kami dengan amal soleh, dan mengumpulkan kami di akhirat nanti dalam kalangan salihin. Sesungguhnya Engkaulah sebaik-baik tempat untuk dipohon pertolongan dan perlindungan.

0 comments: